Претражи овај блог

субота, 24. април 2021.

Oproštajni album slovenačkih džez eksperimentalaca

 


 Miladojka Youneed (1985-1998) je bila slovenačka eksperimentalna

 džez fank grupa. Jedan od članova prvobitne postave bio

 Kristijan Kavaca (1969-1991) (biografija njegovog oca Borisa

 https://kulturiska.blogspot.com/2018/07/kavaca.html, Kristijanov

 brat je poznat glumac Sebastijan).


 Šesti album ,Schizophonik' je obavljen 1998. i sadrži deset pesama.

                                                      

 Turning lathe (,Struganje'), fantastična gitara tokom cele pesme,

 saksofon u jednom delu nije bio potreban u pesmi (kad je išao

 ka višem tonalitetu).


 I'm a fire (,Ja sam vatra'), elektronski fin zvuk u uvodu, e ovde

 mi se dopada saksofon solaža.


 Do you love (,Da li voliš') u tekstualnom smilsu dosadan, u

 muzičkom dobar.


 Goddesses (,Boginje') dobra stvar, Expect (,Očekivanje') počinje

 sa fenomenalnim srednjim tonalitetom perkusija za nijansu bolja

 od Boginja.


  Blues my way (,Bluz moj način') odlična, Goodmorning (,Dobro

 jutro') samo na početku malo podseća na njihovu sjajnu stvar

 ,Ra ta ta ta' https://www.youtube.com/watch?v=Wl996M19omc i

 mnogo mi se dopada taj eksperimentalni zvuk u njoj.


 Vokalni uvod u ,Disco boy' (,Disko momak') bezvezarija i 

 jedina koja mi se ne dopada. 


 Eternity (,Večnost'), prava za disko fank podijume, sa finom

 energijom.


 Underground (,Podzemlje'), poslednja i odlična pesma.



 Ocena 9


 Favoriti 8/10 pesama.


 Zaključak


 Album je oproštajne prirode i odgovor na

 pitanje da li bi takva grupa nalik njima prošla danas na tržište bi bio

 polovičan. Ipak, žao mi je što im to bio poslednji album, volela bih

 čuti grupu sličnu njima na ovim prostorima (naša grupa Plejboj

 delimično podsećala na njih sa duvačkim sekcijama).

1 коментар: