Претражи овај блог

понедељак, 6. август 2018.

Finalni čin operskog prstena, odnosno operske sage (4.deo)




 Četvrti i poslednji deo operske sage ,Prsten Nibelunga' ,Sumrak

 bogova' je imao premijeru 17. avgusta 1876. u Bajerojt 

 Festšpilehausu u Bajerojtu. 

 1. deo https://muaria.blogspot.com/2018/07/pocetak-operske-sage-1-deo.html

 2. deo https://muaria.blogspot.com/2018/08/tu-se-nalazi-cuvena-pesma-2-deo-operske.html

 3. deo https://muaria.blogspot.com/2018/08/zigfrid-3-deo-operske-sage.html



 Prolog

 Tri kćeri boginje mudrosti Erde, pletu konopac sudbine kraj

 Brunhildine stene...



 1. čin


 Gunter (poglavar Gibičunga) sedi na svom tronu i sluša savete

 svog polubrata Hagena, koji mu govori kako Gunter treba da se

 oženi, a svoju sestru Gunturu da uda...



 2. čin


 Hagen čeka Gunturov i Zigfridov povratak, a Zigrifridova nova

 verenica je Guntura. Brunhilda se oseća izdanom, a Zigfrid će

 morati da umre...


 3. čin


 Tri rajnske kćeri mole Sunce da im pošalje junaka koji će vratiti 

 prsten. Naišle su na njega i molile ga da vrati prsten, on ih nije

 hteo poslušati...




 Prolog sa tri čudno-strašno kostimirane žene me nije oduševio i

 bio predosadan. Lens Rajan (Zigfrid) je u 1. činu bio nalik

 Pobesnelom Maksu, u 2. činu doteran gospodin i u 3. činu pola

 pola i uspešno se fizički i vokalno transformisao.


 Dženifer Vilson (Brunhilda) fantastična i saosećala sam se njenom

 vokalu i glumi, Mati Salminen (Hagen) jak i sjajan bas,

 Ralf Lukas (Gunter) može proći i Elizabet Matos (Guntura) bila

 ubedljiva u 3. činu.


 Kostimi su bili specifično moderni za operu koja se radi u doba

 germanske mitologije, a Salminen i Lukas su bili specijalno i

 efektno išarani po licu. Najubedljiviji muzički segment opere

 je Zigfridov posmrtni marš, koji su Mehta i Valensijski orkestar 

 fenomenalno izveli.


 Modernizacija opere takvog tipa je po mom mišljenju je i da i ne.

 Da zbog originalnosti i slikovitijeg prikaza priče, a u slučaju ne,

 zato što u par navrata bilo preterivanja (koreografija i kostimi).

 Samo finale ove operske sage je jako i odlično.

 Ocena 8
                                             

Нема коментара:

Постави коментар