Претражи овај блог

среда, 26. јун 2019.

10 pijanista, 1. kompozicija




 Njegova opera/balet ,Galantna Indija' kom sam dala srednju

 ocenu https://muaria.blogspot.com/2018/11/ova-operabalet.html.


 Žan Filip Ramovoma kompozicija za klavir ,Zov ptica' je

 na ovom audiu izvedena od strane deset pijanista. Ko je

 najbolje odsvirao?



 Emil Giljels (1916-1985) celu kompoziciju odsvirao jasno,

 čisto i ritmično srednjom brzinom.


 Jura Guler (1895-1980) prebrzo odsvirao uvod, ova verzija mi

 deluje tiša i pri završetku prvog dela, čini mi se kao da neke

 note nedostaju.


 Robert Kasadesus (1899-1972) prebrzo odsvirao celu pesmu kao

 da želi što pre završiti sa izvođenjem iste.


 Vilhelm Kempf (1895-1991) je svirao između sporog i srednjeg

 tempa i suptilno se čuju sporedne note. Veoma dobro zvuči 

 njegova verzija.


 Aleksandar Aleksandrov (1883-1946) odsečno, bez nekih

 varijacija gore ili dole po pitanju tonaliteta, u rangu je sa 

 Vilhemovom verzijom.


 Giorgi Cifra (1921-1994) izveo jako čudno i neobično uvod, a

 njegova verzija mi ne budi specijalna osećanja. 


 Džil Kroslend izvela finu verziju i njena verzija mi ubedljivija

 od Giorgijeve i Robertove.


 Marsel Mejer (1897-1958) intezivnije i moćnije odsvirala od

 Džil.


 Pjer Barbize (1922-1990) pokušavao da imitira hitrost zvuka

 cembala pri samom uvodu, al' po mom mišljenju bilo prebrzo, 

 ništa posebno i slabije viđenje ove kompozicije.


 Po mom mišljenju, najslabiji mi bio u ovom slučaju Denis

 Prošajev. Odsvirano tehnički kako treba, ali nisam imala zvuk

 osećajnosti, priče same kompozicije i nije doneo minijaturnu

 inovativnost ovde.



 Verzija 1- 10

 Verzija 2- 8

 Verzija 3- 4

 Verzija 4- 9

 Verzija 5- 9

 Verzija 6- 4

 Verzija 7- 7

 Verzija 8- 9

 Verzija 9- 3

 Verzija 10- 2                                   
                                               

Нема коментара:

Постави коментар