среда, 17. мај 2023.

Elektro industrijska okupacija...

 


 Foto monografija https://muaria.blogspot.com/2023/01/40-godina-vecnosti-ove-industrijske-rok.html.


 Vreme bilo da upoznam konačno muzički opus grupe ,Laibach' i

 ovde će biti reč o koncertnom albumu ,Kroz okupiranu Holandiju'

 iz 1983.

 Album je podeljen na dva dela, odnosno na dva koncerta koji su

 održali te godine, u Hagu i Amsterdamu. Iste pesme su izveli

 u oba grada.

 Sajt+društvene mreže https://www.laibach.org/.

 


 Album https://www.youtube.com/playlist?list=PLJLuntoFDTocBroC2De7yh_NxJi1q6grY.


                                        

                                          Haški koncert


 Cari amici soldati (,Dragi prijatelji vojnici'), jak, odsečan i odličan

 dobošarski efekat koji je nalik maršu.


 We are the forging the future (,Mi falsifikujemo budućnost'),

 futurističko elektro industrijal zvuk paše atmosferi i naslovu

 pesme. Sigurno je bilo intrigantno gledati i slušati ovu pesmu

 uživo.


 Brother of mine (,Brat moj'), odlični bubnjevi i tihe klavijature,

 jak eho vokala.


 The force (,Snaga'), blago jeziva pesma zbog načina izvođenja

 kao govori najgorih i najvećih zločinaca prošlog i ovog veka,

 fino su zvučale gitare u pozadini.


 Documents of power (,Dokumenti moći'), intrigatna muzika

 svemirskih zvukova i elektronskih vriskova.


 In the midst of struggles (,Usred muka'), neobično elektronsko delo

 gde me kraj naježio i kratko ostao bez teksta (mislim na način

 kako je pesma završena).


 Perspective (,Perspektiva'), bas gitara čistog i savršenog zvuka,

 bubnjevi trebali biti glasniji (nije do samog bubnjara).


 Columns (,Kolone'), odličan instrumentalni uvod, mračna pesma

 moćnog kraja.



                                Amsterdamski koncert


  1. Udarački marševski deo čudno zvuči u ovoj verziji, šupljeg i

 lošeg audio kvaliteta.


 2. Sličan osećaj mi bio i za amsterdamsku verziju (haška verzija

 zvučala mnogo bolje i žao mi što amsterdamska verzija nije imala

 takav kvalitet).


 3. Odlična verzija, nalik sa haškog koncerta.


 4. Ritmičnija, manje strašna i mogla bi se napraviti savršena

 savremena koreografija na ovu verziju.


 5. Žestoko slaba verzija (ovde krivim isključivo osobu koja snimila

 audio verziju ove pesme).


 6. Odlični bubnjevi, ova verzija idealna za psihološko mračni film

 iz perioda osamdesetih (čak i devedesetih).


 7. Bubnjevi su više i bolje istaknuti u ovoj verziji.


 8. Verzija, ništa posebno.



 Ocena za haški koncert- 9.5.


 Ocena za amsterdamski koncert- 7.



 Zaključak


 Haški koncert je imao bolji, dramatičniji i jači zvuk, amsterdamski

 koncert na žalost za neke pesme imao veoma slabe audio verzije.

 Zaista, oni su bili totalno ispred vremena ne samo u Sloveniji,

 nego i tadašnjoj SFRJ.


   


                                       

Нема коментара:

Постави коментар